Slecht slapen in de overgang? Eet jezelf in slaap

mediterranean-1759337

Ga niet voor voeding waar je van kickt

Wie langdurig geconcentreerd moet blijven heeft geen koolhydraatrijke voeding op het menu staan. Pasta, witbrood, aardappelen en zoetigheidgeven namelijk een korte energiekick, maar daarna volgt de dip. zorgen deze voedingsmiddelen voor een stressreactie die de slaap tegen werkt, Om de pieken en dalen in energie te voorkomen, kun je het beter kiezen voor eiwitrijke voeding die de energie meer geleidelijk vrijgeeft. Bijvoorbeeld: zuivel, vis, vlees, noten en peulvruchten.

Schone-slaapster snack

Slaap je netjes omdat je als een bedelaar hebt gedineerd, word je ‘s nachts wakker van een knorrende maag. Dát kan niet de bedoeling zijn. Neem dan een uur voordat je naar bed gaat nog iets licht verteerbaars en caloriearm.

Slaapverwekkende snack

Een rijstwafel, cracker of desnoods een volkorenboterham met hummus is een slaapverwekkende snack. Hummus is gemaakt van kikkererwten en zit vol met vitamine B6 en boost daarmee de aanmaak van melatonine, een stofje dat je goed doet inslapen.

 

Houd mijn Facebook pagina Gewichtsconsulent Twente in de gaten.  Ik deel elke week een tip voor een goede nachtrust tijdens de overgang.