Walnoten

 

We weten dat omega 3 vetzuren in olijfolie en vette vis zitten, maar wist je dat er ook omega-3-vetzuren in walnoten zitten? Walnoten bevatten zelfs behoorlijk veel van deze onmisbare vetten!20170202_125904

Walnoten bevatten redelijk veel calorieën. Laat je niet misleiden door de hoeveelheid calorieën! Deze calorieën zijn namelijk heel gezond! De calorieën in walnoten bestaan weliswaar uit vetten, maar alleen goede vetten. De vetten die je in walnoten tegenkomt, zijn de omega 3 vetzuren. Deze vetzuren hebben talrijke positieve gezondheidseffecten op je gezondheid.

 Wat doen omega 3 vetzuren voor je gezondheid?

De omega 3 vetzuren spelen een heel belangrijke rol voor je gezondheid. Ze helpen namelijk ziektes als hart- en vaatziekten te voorkomen. Denk bij hart- en vaatziekten aan een te hoge bloeddruk, cholesterol in het bloed en hartritme stoornissen. Verder verlagen de vetzuren de kans op astma, psoriasis, beroertes en botontkalking. De vetzuren in walnoten zijn ook goed voor de ontwikkeling van hersenen en kunnen een positief effect hebben op chronische ontstekingen. Denk bij chronische ontstekingen bijvoorbeeld aan de ziekte van Crohn of reumatoïde artritis.

Voor een goede gezondheid zijn 30 gram walnoten per dag voldoende.