Wanneer je gewicht stil staat

knipsel

Wanneer je gewicht een aantal weken stilstaat, denk dan bij jezelf goed na of je voldoende gemotiveerd bent geweest de afgelopen tijd.

Zijn er niet toch dingen tussendoor geslipt, die je gewichtsverlies hebben laten stagneren? Bijvoorbeeld toch een handje chips, toch dat biertje ‘s-avonds of toch een blokje kaas extra?

De meeste mensen “zondigen” wel eens tijdens een dieet, maar soms zondig je zonder het te merken vaker dan goed is voor je dieet. Voordat je het weet komen er meer kilo’s bij. Eerst merk je het niet. Maar op een gegeven moment gaat de broek toch strakker zitten. Dan is het belangrijk om actie te ondernemen.

Bijvoorbeeld door jezelf elke week te gaan wegen. Weeg jezelf elke keer op hetzelfde moment, dus of ‘s ochtends of ‘s avonds. Geeft de weegschaal twee weken achter elkaar hetzelfde aan of meer, dan is het raadzaam om de eetmeter van het voedingscentrum te gaan bijhouden.
Het bijhouden van de eetmeter maakt je bewuster van wat je eet, hoeveel je eet én het houd je gemotiveerd.

Verder kun je een gediplomeerd gewichtsconsulent  raadplegen. Zij kan samen met jou toewerken naar een gezond gewicht door een persoonlijk weekmenu te maken en ze kan helpen bij gedragsverandering, zodat je blijvend op een gezond gewicht blijft!

.