Gezond en snel een paar kilo’s afvallen? Hier de tips

istock_000033431782_large

Een paar kilo afvallen zonder raar crash dieet of shakes die niet smaken😟 Zo doe je het gezond, snel en smakelijk.

  • Richt je op toevoegen van gezonde voeding. Kook zelf en bepaal hoeveel zout, suiker en verzadigd vet je toevoegt.
  • Hoe meer je je bezighoudt met dat wat je niet ‘mag’ eten, hoe meer je dat júist wilt eten. Als je géén drop mag eten van jezelf, denk je de hele dag aan drop. En dat maakt het niet bepaald makkelijk om de zak drop in de winkel te laten liggen. Dus hou je bezig met al die heerlijke dingen die je wél wilt eten.
  • Eet meer groente en fruit, die bevatten veel vezels. Dat is goed voor de stoelgang en geeft je langer een verzadigd gevoel. Want als je maag gevuld is met gezonde en voedzame voeding, dan heb je minder trek in ongezonde snacks.
  • Eet alleen onbewerkt voedsel, dus geen pakjes en zakjes. Richt je op het toevoegen van gezonde voeding, dan druk je de ongezonde voeding vanzelf uit je eetpatroon.
  • Vind alternatieven voor je ‘moeilijke’ momenten
    We hebben allemaal momenten waarop we steeds opnieuw trek krijgen in zoetigheid of hartige snacks. Je hoeft niet niets te eten. Je kunt gewoon zoeken naar gezonde vervangers voor die ‘moeilijke’ momenten. Zorg voor een voorraad fruit in de koelkast . Als je trek krijgt in zoetigheid, pak dan een schaaltje druiven. Dat is lekker en een stúk gezonder dan M&M’s😁
  • Richt je op dagelijks meer bewegen.
    Door spierweefsel op te bouwen maak je het makkelijker voor jezelf om vet te verbranden. Niet alleen dat – je wordt ook sterker en strakker. Streef ernaar om elke dag 10000 stappen te zetten.
    Pak de fiets ipv de auto.
    Neem de trap ipv de lift.
    Alle kleine beetjes helpen.