Hoe overleeft mijn gewicht de Coronacricis?


1227552_xlDoor het noodgedwongen in huis zijn is de kans groter dat je gaat snaaien. De voorraadkast en de koelkast zijn goed gevuld.

Het is niet alleen zo dat we minder beweging krijgen, maar het is ook verleidelijker om de keukenkastjes enĀ  de koelkast open te trekken en te gaan snaaien. Maar juist nu is het belangrijk om in beweging te blijven en gezonde voeding te eten om de weerstand hoog te houden!

Wat te doen om gezond te blijven eten en niet teveel aan te komen:

1. Plan eetmomenten in: eet drie hoofdmaaltijden en drie tot vierĀ  keer per dag iets tussendoor. Zo voorkom je dat je minder gaat snaaien.

2. Kies voor volkorenproducten, groenten, fruit en peulvruchten. De vezels in deze producten zorgen ervoor dat je langer een lang verzadigd gevoel hebt.

3. Gebruik deze extra tijd om nieuwe gewoontes aan te leren, neem bijvoorbeeld standaard wat rauwkost bij de lunch of maak een gezonde groentesoep zodat er elke dag een tussendoortje klaar staat.

4. Houd het eetpatroon van een normale werkdag aan. Neem geen koekje bij de koffie als je dat op je werk ook niet doet.

5. Neem ook thuis pauze van het werk om rustig en met aandacht te kunnen lunchen of een tussendoortje te nemen. Dit zorgt ervoor dat je niet ongemerkt te veel eet.