Vijf tips om te voorkomen dat je aankomt tijdens het thuiswerken


lose-weight-1968908_1920

Door het noodgedwongen in huis zijn is de kans groter dat je gaat snaaien en daardoor aankomt. De voorraadkast en de koelkast zijn vaak goed gevuld.

Het is niet alleen dat we minder beweging krijgen, maar het is ook verleidelijker om de keukenkastjes en de koelkast open te trekken en te gaan snaaien.

Juist nu is het belangrijk om je weerstand hoog te houden en op een gezond gewicht te blijven.

Met deze 5 tips blijf je gezond eten en kom je niet aan.

1. Plan eetmomenten in: eet drie hoofdmaaltijden en drie tot vierĀ  keer per dag iets tussendoor. Zo voorkom je dat je minder gaat snaaien.

2. Kies voor volkorenproducten, groenten, fruit en peulvruchten. De vezels in deze producten zorgen ervoor dat je langer een lang verzadigd gevoel hebt.

3. Gebruik deze extra tijd om nieuwe gewoontes aan te leren, neem bijvoorbeeld standaard wat rauwkost bij de lunch of maak een gezonde groentesoep.

4. Houd het eetpatroon van een normale werkdag aan. Neem geen koekje bij de koffie als je dat op je werk ook niet doet.

5. Neem ook thuis pauze van het werk om rustig en met aandacht te kunnen lunchen of een tussendoortje te nemen. Dit zorgt ervoor dat je niet ongemerkt te veel eet.