Met deze tips ga je blijvend afvallen

cupcake-4457880_1920

Voor mensen met overgewicht is het belangrijk om te zoeken naar de oorzaak van het overgewicht. Bijvoorbeeld door te kijken naar je eetgedrag. Als je dat eenmaal helder hebt dan kun je er ook wat aan doen.

Blijvend afvallen door gedragsverandering 

Bij gedragsverandering is het oa belangrijk om te kijken naar de hoeveelheid die je eet en wáárom je eet.

Het werken aan een gezond voedingspatroon vergt, naast de consulten in mijn praktijk, ook veel oefening. Met een deel van die oefeningen kan je thuis aan de slag.

Heb je last van overgewicht, dan kunnen deze tips helpen om gewicht te verliezen.

  • Weet waarom je eet: sommige mensen eten niet alleen om hun honger te stillen. Ze eten uit gewoonte. Andere mensen eten om bepaalde problemen te ontvluchten
  • Eet veel kleine tussendoortjes: honger zorgt ervoor dat mensen irrationele keuzes maken. Veel gesnoep kan dus voorkomen worden door honger te voorkomen
  • Houdt een eetdagboek bij: je kunt bijvoorbeeld je gewicht noteren, samen met de datum. Je kunt ook je gedachten en gevoelens opschrijven over je lichaam en voeding, bijvoorbeeld als je eens iets ongezonds eet. Tenslotte kan je ook noteren wat je eet om inzicht te krijgen in je voedingspatroon
  • Maak een noodvoorraad: Eerst Hulp Bij Eetaanvallen, deze voorraad bestaat uit een portie gezonde tussendoortjes die je kan eten als je zin hebt in iets zoets en onderweg bent
  • Eet traag en bewust: een goede vertering begint al in de mond, een mens zou gemiddeld dertig keer op elke hap moeten kauwen om de vertering door het speeksel goed zijn werk te kunnen laten doen. Bovendien zorgt trager eten ervoor dat je lichaam genoeg tijd heeft om stoffen aan te maken die een verzadigingsgevoel geven.

Wil je een gezonde leefstijl en een gezond gewicht? Ga samen met mij de uitdaging aan om jouw eetgewoontes blijvend te veranderen !!!

Neem voor informatie vrijblijvend contact met mij op.

Consulten kunnen worden vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering en zijn niet van invloed op het eigen risico.