tips om slank en vitaal van de lente genieten..!

tulips-1083572_960_720

Het is weer lente…! Maak nu een nieuw begin en kies voor een gezonde leefstijl die blijvend fitter, slanker én mooier maakt.
Met deze handige tips lukt het zeker. Probeer uit en ervaar het verschil.
Weg met de ideale maat… kies voor een mooie houding
Heb je nog steeds niet dat ‘ideale figuur…’? Troost je, het bestaat niet! Wees gewoon jezelf! Met de juiste houding zie je er immers stralend en zelfbewust uit: rechtop, schouders laag, borst vooruit, rugspieren aanspannen, navel intrekken en je bekkenbodemspieren (je plasspieren), regelmatig naar binnen aanspannen en weer ontspannen. Met deze ‘mini-workout’ houd je ook vervelende rugklachten op een afstand.

Keep cool…

Geef jezelf meer energie met gezonde voeding
Eet gezond en regelmatig, zes keer per dag: een vezelrijk ontbijt, een gezonde lunch en ’s avonds een licht diner, plus drie kleine tussendoortjes, om de tweeënhalf á drie uur. Waarom? Omdat je daarmee de dag doorkomt zonder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel en je de hele dag door kunt beschikken over voldoende energie. Eet volgens het seizoen, kies voor verse, typische zomergroenten en fruit, boordevol vitamines en mineralen die je ‘s zomers net zo hard nodig hebt als anders. Laat je inspireren door de mediterrane keuken met heerlijke maaltijdsalades, gezonde volkoren pasta’s, (zelfgebakken) brood, rijst, maïs, bonen, veel vis, mager rundvlees, kip en experimenteer ook eens met lekkere, licht verteerbare vegetarische recepten. Eet smakelijk!

Een fris gevoel met zuiver drinkwater
Drink dagelijks voldoende schoon water, anderhalf tot twee liter per dag. Kies vaker voor verse groene thee of verse gember thee.

Beweeg jezelf fit
Voorkom ‘ben zo moe’ met voldoende lichaamsbeweging: doorbreek de vicieuze cirkel! Het kan namelijk goed zijn dat je aldoor moe bent juist omdat je niet voldoende beweegt! Wat is voldoende? Elke dag een half uurtje wandelen en één of twee keer per week een flinke extra schep er bovenop met sporten, dat wil zeggen conditie- of krachttraining. Natuurlijk ga je deze lente ook zo veel mogelijk lekker naar buiten. Daarmee pak je meteen een flinke boost vitamine D3 uit zonlicht mee, gratis!

Slaap voldoende
De avonden worden langer en vaak ook gezelliger. Weersta de verleiding om te laat je bed in te kruipen.. Voldoende slaap zorgt voor allerlei herstellende processen in je lichaam en geest.